lördag 27 mars 2010

"Allt utom kuken!"

Och så var nästan lördagskvällen också till ända... Jaha, shit vad helgen går fort alltså!

Idag skulle vi ut till Birsta bara en liten sväng, köpa ram till bröllopskortet som äntligen skulle bli av att ge svärföräldrarna och bara kolla runt lite... Så fick vi för oss att åka till en av elektronikjättarna för att kolla in en telefon åt mig, som jag såklart hittade en jag ville ha och fick för mig att köpa. Men med allt ordnande kring att flytta över nummer mellan operatörer, datorsystem som kärvade osv. så tog vistelsen i Birsta HELA dan! Visst, jag fick en jättefin telefon som jag är jättenöjd med, men när jag väl gick ut från affären med den i handen var jag mest matt över allt väntande så jag inte kunde känna den där sprudlande känslan av att faktiskt ha köpt en ny telefon... Irriterande! Nu har den iallafall varit på laddning sen vi kom hem med den kl 17 så nu ska det faktiskt bli väldigt spännande att sätta tänderna i den strax för att lära känna min nya vän :)

Vi var även på en secondhandbutik idag och hittade en jättesnygg gammaldags barnvagn som vi inte kunde låta bli att köpa. Vi har alltid pratat om att vi vill köpa en sån när vi ska ha barn och nu hittade vi en som var väldigt fint i ordning och bevarad i gott skick. Cool liksom. Själva delen där barnet ska ligga är i vitmålad korg och sufletten eller vad det heter och överdraget över där barnet ligger är i vinröd manchester! Stabila stora hjul och smidig att köra runt med! Visst, den är lite åbäkig, men vi tänkte att vi skulle ångra oss om vi inte köper den i.o.m. att vi alltid velat ha en sån, och de vi sett tidigare har varit hiskeligt dyra, kostat flera tusen. Den här gick på 600, så vi slog till! Tänkte såklart vi skulle ha en vanlig, modern vagn också, men man kan ju ha två! Bild på barnvagnen kommer så småningom!

Har varit på väldigt trevlig middag hos svärföräldrarna. Hennings bror med familj var även där, som vi inte träffat på länge, så det var kul att ses. Såg också Körslaget för första gången den här säsongen, med en förhoppning om att Gotlandskören skulle imponera... Jag blev besviken. Jag gillade Team Moreaus bäst!

Idag stod älskling och läste på ett kort angående donation av organ när man går bort, som han tog på apoteket igår. Man skulle fylla i vad man kan tänka sig att donera och inte. Han läste mycket ingående och jag såg riktigt hur han funderade fram och tillbaka. Plötsligt utbrast han allvarligt men med en klurig blick: "Allt utom kuken!!" Haha, det var så kul för han sa det så allvarligt och menade det verkligen. Sen när jag såg vad han skrivit på kortet var det just det han skrivit också. Haha, han är så knäpp ibland! Jag ser framför mig hur vi på hans begravning i framtiden endast har ett organ av hans kropp att begrava...............................!

Ha det bra och lev och må!
/Fanny

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar