fredag 26 mars 2010

Fredagkväll-bästa kvällen i veckan??!

Nu är jag här igen och gör ett nytt försök till att skriva blogg! Jag gillar ju det egentligen, gillar att skriva och att uttrycka mig, fast man blir ju lat emellanåt och sen rinner det ut i sanden... Jaja, nytt försök igen och den här gången på en ny plats! Omväxling förnöjer ;) Bloggnamnet är kanske inte det bästa, men så blir det med fantasin som bor i min hjärna, tyvärr. Den är nästan aldrig hemma.

Idag har varit en bra dag. Vi var ordentligt omtumlade efter vad som hände igår, hela eftermiddan och kvällen. Jag åkte hem så fort jag hört om olyckan och kände starkt behov av att få vara med honom, se honom. Jag kände att jag bara ville vara nära, nära min man, var så glad att få vara i hans närhet och kunde nästan få en hint av hur det hade kunnat kännas om jag förlorat honom... Nu gjorde jag inte det, det var som mamma sa: "Ödet har bestämt att det inte är hans tur än!" Och tacktacktacktack för att det inte var det!! Jag älskar honom mest av allt på jorden och vet inte hur mitt liv hade sett ut utan... ursh! Hemska tanke! Men när jag såg kort av bilen förstod jag vilken jäkla krock han faktiskt varit med om.

Nej! Nu blev det deppigt! Jag har som sagt haft en bra dag idag. Jättetrevligt och lärorikt som vanligt på praktiken på gymnasieskolan där jag är just nu och det är ju fredag! Det går aldrig av för hackor! Jag älskar verkligen fredagar och fredagsmyyyyyyyys;)!!!! Vi har liksom en rutin på fredagar som jag älskar. Vi möts hemma. Runt sextiden åker vi och handlar gott vad vi ska äta under kvällen, både mat (ofta fisk och skaldjur, som ikväll) och annat gott. Sen åker vi hem tillagar maten och äter till fredagsnöjet som går för tillfället på TV:n vilket just nu för oss är "Så ska det låta" (som förövigt var SUVERÄNT ikväll med Alcazartjejerna, Timo och Måns!!), "Skavlan" och "Solsidan"och njuter av att det är fredag! Kalla mig gammal men jag älskar den rutinen :). Sen när all TV varit för kvällen kanske vi spelar spel eller musik tillsammans eller gör annat skoj. Tyvärr blir jag så väldigt trött om kvällarna nu när vi väntar nya familjemedlemmen :) men det är inte så mycket att göra åt.

Som sagt shit va bra "Så ska det låta" var ikväll! Underhållande som bara den! Jag älskade när de körde "Är du vaken Lars?" Skrattade så jag visste inte var jag skulle ta vägen, haha! Jag som sjungit så mycket av Gullan Bornemarks visor som liten också.


Imorrn är det tyvärr plugg som gäller. I och med praktiken som jag gör extra den här terminen blir det såklart så mycket vanligt plugg jag missar... Sen blir det kanske svärföräldrarna på eftermiddagen/kvällen och kanske träning däremellan.

Trevlig helg!

/Fanny

1 kommentar:

  1. Va roligt att du skaffat blogg!!! Jag kommer läsa flitigt!! Hoppas det går bättre den här gången ;) puss o kram

    SvaraRadera