onsdag 14 april 2010

Sommarkänsla...

Åhh vad glad jag blir för alla kommentarer! Folk läser verkligen min blogg- fast jag skriver så sällan, otroligt, haha! :D

Såhär mitt i veckan känns allt stabilt! Hade en mycket bra dag idag på praktiken på gymnasieskolan och nu när jag kom hem blir det att ta tag i lite annat plugg. Sitter med tékoppen, och en smörgås och ska precis börja läsa en kursbok jag lånat på bibblan genom att jag laddat hem den. Faktiskt ett helt nytt sätt för mig, att läsa en bok direkt på skärmen. Jag har haft för mig att jag inte gillar det sättet att läsa, och visst jag kan verkligen tycka att det är skönare med boken framför sig, men nån gång ska man väl vänja sig med att läsa direkt också, det är om inte annat mycket billigare...

Ja, jag känner mig tillfreds för tillfället med allt, vilket kan vara lite si och så just nu. Men det börjar ju bli vår också, det gör nog sitt till! Jag letade faktiskt fram ena vårjackan i morse och kunde ha den utan att det vart kallt. Det börjar bli vår, till och med i Norrland, haha! Det är ju så man vill tjuta av glädje efter den här långa, dryga, kalla vintern.

Apropå vår! Nu när Henning är sjukskriven sover han lite längre på dagarna och blir därmed inte trött riktigt samtidigt som jag om kvällarna... Han brukar ändå gå och lägga sig samtidigt som jag, men ligga och läsa en bra stund innan han somnar. Jag tycker att det blir för ljust om vi har sänglampan, som sitter på min sida, tänd, och har svårt att somna av detta, så då brukar han tända ett stearinljus och läsa i skenet av det. Häromkvällen var det så riktigt mysigt att somna till för då hade vi sovrumsfönstret öppet, där det kom lagom svala vårvindar in, nån bil hördes då och då utanför, fast ganska sällan och långt borta och så det där skenet från stearinljusent! I mitt slumrande innan jag somnade kändes det verkligen som det var sommar och vi låg i någon sommarstuga med fönstret öppet, i skenet av en eld eller, ja, stearinljus som det ju va, för att vi kanske saknade elektricitet där i stugan..! Det kanske låter flummigt, men det var verkligen en härlig, rofull känsla att ha i kroppen sådär innan man ska somna! Den kändes så verklig!

Nu ska jag sätta tänderna i boken. Trevlig kväll!

/Fanny

5 kommentarer:

  1. va rolig du är med dina "insomningsfantasier"! Mysigt lät det iaf! :)

    SvaraRadera
  2. Nämen titta vad jag hittade!!!
    Vad roligt att du bloggar :-) Och grattis till den stundande bebisen. Hade ingen aning :-)
    kram

    SvaraRadera
  3. Halloj!
    Inser mina begränsningar fast det inte alla gånger är så lätt kan jag lova, men kroppen börjar bli väldigt less på en Jenny nu! =)
    Känns sådär nu att förvärkarna har börjat komma igång nån gång varje dag och det är snart 5 veckor kvar, tycker det kan lugna ner sig lite! Vi ses säkerligen på fredag om inget drastiskt händer! =) Kramar!

    SvaraRadera
  4. Hej kussen!
    Nu får du allt ta och uppdatera din blogg! Vill ju veta hur det går för er och lille underverket!

    SvaraRadera